måndag 5 oktober 2015

Ännu en dag...

Jo, ännu en Motorkulturdag alltså. Stressad vecka med än det ena, än det andra som skulle fixas inför Lördagens evenemang o jag kan erkänna att Onsdagen innan kunde det lika gärna kvitta. Trött i kroppen, folk som drog sig ur som jag skulle få låna allt ifrån bilar, motorer o skulpturer av ångrade sig eller nått med det jag tänkte vore kul att visa upp föll alltså ifrån.
Dystert som tusan med få ljusglimtar så blev jag dessutom febrig på Fredagen, trött som satan o frös. Sent i säng på dåligt humör så kändes det sådär inför den stundande dagen men ack så jag bedrog mig.
Var på plats strax innan 09.00 på lördag morgon o började dona med allt som skulle ställas i ordning. Polare dök upp o hjälpte till och så även familjen. Utan de så vore det kört för jäklar så alla slet. Bilar rullade in, folk strömmade till o dimman skingrade sig samtidigt som grillen tändes o jäklar så mycket folk o fordon det dök upp.Bilar, mc, moppar, cyklar, rodders, bikers, vanligt folk o gud vet allt. Så jäkla skoj.  Det rörde sig dessutom hela tiden o tamigtusan om inte alla var på kalas-humör, well en man krävde gratis-fika av den enkla anledningen att han var med i sportbils-klubben... Jaja, förövrigt. 5 tummar upp :-)
Om ni Instagrammar så sök på #katrineholm eller #Motorkulturdagen så finns där en del bilder och min gode vän Bernth som är en mästerlig fotograf har en del bilder här: http://58sevieldo.blogspot.se/2015/10/motorkultur-dagen-4-okt-15.html

Polarn Richard som donar med en P1800 tog också några bilder om ni kan kika på här: http://min-p1800.blogspot.se/2015/10/motorkulturdag.html

Några från SMRU var här o visade upp några bilar och även en film som imponerade stort på alla. Så kul att de kom. Kolla in de här: http://www.smru.info/Startsida.html

Så, vinsten och lite till skänker vi återigen till: http://www.minstoradag.org/. Summa 7000:-
Tack till alla som hjälpte till och till alla som kom. Jag bugar mig ödmjukt.

7 kommentarer:

  1. Så jäkla kul! Det bästa är bredden och dom lite udda grejerna. Vi hade en kanondag med en nice hojtur från sthlm med ditt evenemang som mål.
    Keep up the good work!
    Lelle. ( Yamaha fj 1200 streetbike)

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Alltid lika kul o inspirerande att delta! Så mycket olika grejer att kolla på! Devil

    SvaraRadera
  4. Tack själva. Det är ju ni, gästerna o deltagarna som gör't :-)
    J

    SvaraRadera
  5. Det var en toppen dag. Vad mycket olika fordon det dök upp, alltid lika kul att ses Jonny. Mycket fränt att titta på. Hörs längre fram / "Gson"

    SvaraRadera
  6. Det var onekligen en lyckad dag och samma här, alltid kul att ses :-)
    J

    SvaraRadera
  7. Tack för en trevlig motorkulturdag. Bilder finns på nedanstående länk.

    Med vänlig hälsning Bengan

    https://www.facebook.com/media/set/?set=a.1208647102485899.1073741941.100000218620100&type=1&l=9bdf552095

    SvaraRadera