söndag 3 mars 2013

Såld...

Gick upp strax efter 5 igår morse, hostig och hängig. Satte mig i bilen och brände iväg till en liten håla strax utanför Drammen för att möta upp en potentiell köpare på min Pickup.
Hittade raskt hem till de, skakade hand och han skulle bara ha den. Han höll med om att om man inte kan köra bakhjulsdrivet så har man troligtvis inget i trafiken att göra ;-)
Hans fru hade lagat middag och kaffe så vi satt en stund medans vi skrev lite papper. Fick skjuts till Centralen i Oslo så i och med det så kändes det som ett kapitel i mitt liv hade tagit sin ände...
Oslo är ju sagolikt vackert så jag strosade runt en stund i solen. Några plusgrader ger en föraning om våren.
Well, skaffade mig en biljett, satte mig på tåget till K-Holm och klev av 4,5 h senare. Knallade bort till Safiren där årets upplaga av Live & Jive gick av stapeln. Trots att jag mådde kasst, hostig, ont i halsen och lite frusen så hade jag svinkul. Mycket skönt folk man träffar där, kul musik och pinstriparna, tattuerarna, säljarna gjorde sitt till för att kvällen ska bli lyckad :-)
Men, vid 24snåret var jag sliten så min gode vän Po skjutsade hem mig. Skönt att bränna runt i en öppen Hotrod i början på Mars, det värmde kan jag lova. Glad som ett barn somnade jag.

2 kommentarer:

  1. Grattis till försäljningen, vila nu o krya på dig! /C

    SvaraRadera