torsdag 2 oktober 2014

Motorkulturdagen 4 Oktober 2014

Phuuii, stressigt är bara förnamnet. Långa dagar med mycket jobb och fixande inför Lördagens evenemang. Vet att det blir en bra dag med mycket skönt folk, lagom bra väder och balla kul häftiga snygga läckra fordon av alla de slag. The Flower-bike har jag redan nämnt.
Polarn Bernts A-Ford är körklar och den kan ni tjuvkika på här: http://58sevieldo.blogspot.se/2014/10/nu-ar-forden-korklar.html

Ett Cobra-chassie kommer att visas upp. Kul som tusan för det är skillnad på chassie o chassie. Jämför gärna med mitt projekt där ramen består av tja, 2 balkar, 2 tvärbalkar och lite till, haha

En P1800 under renovering kommer dit och snubben har lagt ner galet med jobb på den. Kika lite här om ni vill: http://min-p1800.blogspot.se  Han promotor dessutom Motorkulturdagen på ett föredömligt sätt ;-) och han har även byggt en cool cykel han tar med sig vilket polarn Andy också har gjort, nåja, han byggde 3 och de är svinballa.
Även ett Caferäser-projekt på en Moto Guzzi dyker upp. Såå ball.

Har ni tid så åk gärna en sväng förbi biblioteket/ konsthallen Ängeln på Lördag och kolla in de som målar graffiti utanför. Väldigt talangfulla är de och det börjar kl 13.00
Kritbilen hämtade jag ikväll eller snarare blev bogserad i eftersom den stått sen förra året. Ska fräscha upp den innan Lördagen så barna kan gå loss på den, haha.

Justerade mitt stekbord igår kväll och provstekte på't idag så check på den.

Mer då...? Mmmmmhmm har säkert glömt massor men klockan 10.00 med goda vänners hjälp så öppnas grindarna. Molnen skingras och värmen stiger, motorer startas, hojar kickas igång och kedjor smörjs. Min projektbil rullas ut och eldarna tänds. Polarn Conny kör dit sin tuffa VW-pickis. Bosse Jensen hänger upp sin konst, Devil och Grefven randar nåns moped  och The White-trash tattoo company's maskiner börjar knattra.... Hajar ni...? Vad kan gå fel ;-)

6 kommentarer:

  1. Herregud, nu längtar jag nästan hem från Paradiset men bara nästan!! Ni kommer få en fantastisk dag utan min medverkan!!!
    Lycka till!! Mina tankar är hos dig och ditt evenemang på lördag!

    SvaraRadera
  2. Tack. Blir fler gånger vetdu ;-)
    J

    SvaraRadera
  3. Tack Johnnybläster för ett mycket trevligt arrangemang! Ser fram emot nästa gång.

    SvaraRadera
  4. Tack som faen! kalasdag är bara förnamnet!
    /Bop

    SvaraRadera
  5. Tack Blästra´n för en toppendag! /Richard

    SvaraRadera
  6. Tack själva. Det är ju vänner som ni som gör't.
    J

    SvaraRadera