onsdag 16 mars 2016

Ja jäklar...

Som ett expresståg utan hejd far tiden fram. Pysslar, donar o jobbar. Galet men så är det. Har småpysslat med förgasarlänkaget och nu är det såhär...

Förra veckan hade jag full funktion på den här biten...

 men var inte nöjd så jag bockade till en ny 5mm rostfri pinne så får vi se hur det ska bli.

 Gjorde dessutom några nya dragstänger till ovannämnda länkage och de är på svetsning nu. När jag får de tillbaka så blir det slipning och lite puts. Kanske svårt att se men formen på självaste öglan skulle påminna lite om Milleniumfalken ;-)

2 kommentarer:

  1. Hej Johnny!
    Brukar inte följa bloggar i vanliga fall. Satt härom kvällen och googlade efter "vingmutter i mässing" när jag hittade ditt projekt. Eftersom jag är såld på roddar och andra tidsmaskiner, byggda ur skrotlådan, fastnade jag. Läste att det är ett Essex-chassie du bygger på? Helrätt i vilket fall som helst, trots att ramen faktiskt ser helt obekant ut. I vart fall för att vara '26-27. Känner inte igen "kicken" över diffen. Den är mer T ford för mig.
    Letar själv efter ett lämpligt utgångsobjekt och en "model T" är ju aldrig fel. Hade varit jättetrevligt med en bildsvit där man kan se utvecklingen från början och framåt.

    Hur som: Henry F hade gillat detta!!

    Bästa vårhälsningar.
    Gunnar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hallå. Kul att du hittade hit o gillar bygget. Ramen är, enligt säljaren, tydligen från en -28 Essex och kan säkert vara lätt modifierad.
      Sant så sant, Modell T är aldrig fel. Hmm, en bildsvit är en bra ide´. Ska klura på't.
      Mvh
      Blästrarn

      Radera