torsdag 3 mars 2016

Mmm...

Då gårdagen ägnades åt en grym magsjuka till min stora glädje, och toalettgudarna, så hade jag idag en del överskottsenergi, dock mot bättre vetande då vila borde stått på dagordningen...
Hursomhelst, när en ide har gnagt för länge så måste den ut, och jag menar MÅSTE. Sagt o gjort, den minnesgoda kanske kommer ihåg svetsjiggen jag gjorde för mina rostfria Minnesänglar, den som fick utseende av en mekanisk insekt...?
Tja, den behövde en svans så lite alu-plåt letades fram och vinkelslipen startades. Den som har kapat aluminium med vinkelslip vet vilket grisjobb det är men bara att bita ihop. En stund i fräsen, borren o blästern så vart den klar, vips badabing badabom och monterad. Inte någon praktisk betydelse alls men den skulle ju ha en svans, eller hur ;-)




2 kommentarer: