tisdag 28 april 2015

Pyssel...

Tiden går jäkla fort ibland o trots att det är en vecka sen jag skrev nått så har det hänt lite grejer med projektbilen. Lite småpyssel här o där men inget att visa förutom att jag lackade om startmotorn och generatorn häromdan för att montera dit de igår. Den orangea kulören de var lackade i som jag tyckte var passande från början fick vika sig för klassiskt svart, alltså tvärtemot den alldeles utmärkta serien Orange is the new black ;-)
Trots att det var rätt beslut så är det några detaljer som måste fixas. Dels linjerar inte generatorns remskiva med vevaxelns så det ska justeras direkt jag monterat adaptern för fläkten, som också har en remskiva. Har dock inte fått nämnda adapter men går i väntans tider...



 Sen tycker jag laddreläets placering känns fel trots att det är där den ska sitta, likt en parasit på ett stackars värd-djur. Tror faktiskt jag monterar den på ramen eller torpedväggen. Beslut beslut...

Tänker att om allt lirar, adaptern dyker upp, jag hittar en kylare och jag får tag i en originaltändning så borde jag kunna starta före Midsommar. DET hade varit skoj..

Jo, några polare och jag var till Sthlm i Lördags. Tidningen Gasoline magazine hade ordnat ett Swapmeet och en utställning i Frihamnen och det verkade skoj så 05.00 drog vi dit då ett par säljbord hade bokats. Nu blev det väl just ingen vild kommers men trevligt var det ändå men, när allt var över, bilen packad och jag somnat så styrdes kosan till Folkets Kebab på Folkungagatan 63. Deras Kebab-buffe skulle tydligen vara nått extra så när polarna ruskat liv i mig så knallade vi in och pröjsade, gick upp en våning och tog för oss. Mycket gott har jag ätit men detta var fantastiskt. Röror, sallader, Kebab o kycklingkött osv osv. Visste inte vad en bråkdel var men åt av allt och som sagt, jäklar vad gott. Väl värt ett besök. Trust the fat guy ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar