onsdag 20 maj 2015

Pyssel o sånt...

Adaptern min polare Johan fräste fram fick sig en rejäl omgång av slipmaskiner igår. Både roterande slipstift, bandputs och vinkelslip. Känns som om jag sabbar den fullständigt men icke, snarare tvärtom. Fräsmärken ska bort, vassa hörn o kanter likaså plus 10 minuter i slungblästern så den får sig en omgång av stålkulor gör sitt för den gjutna looken ;-) Kolla bilden.


En hel del puts kvarstår men jag är nöjd.

Ni ser rörstumpen som lutar åt vänster ska ju original vara rakt upp men då är det mycket sämre frigång gentemot fläktbladen. Vi "vred" fästet 66grader just för frigångens skull och det kommer göra massor för utseendet. Härnäst på tur är att klura på en kylare och avgasrören. Skoj -)

Min polare Bop skickade en länk till mig i syfte att göra mig på bättre humör vilket kan behövas ibland, haha men hursom, kolla in den här snubben: http://www.lovehulten.com/brixsystem.html
Om man inte blir glad av att kika igenom hans sida då vet inte jag vad man ska göra :-) Tack för länken Bop, du är en klippa.

2 kommentarer:

  1. Ser bra ut det där! /Bop

    SvaraRadera
  2. Här kommer en annan skoj grej som borde passa dig.

    SvaraRadera