tisdag 5 maj 2015

Pyssel...


Färdigt o färdigt men nu är kylvattenröret typ färdigt. Blev rätt mycket slipa, fila, rikta slipa igen innan blästring och målning. Som ni ser så maskerade jag fenorna innan ytbehandlingen och de ska såklart poleras lite till ;-) Det som knappt syns är de 3 mutterstyckena jag svetsade dit, 2 på undersidan precis ovanför magneten och den tredje på ovansidan. Vitsen med de är att klamra fast tändkablarna utmed nämnda kylrör så det blir någon ordning o styrsel på kablaget...

Ovanligt blankt o fint för att vara mig men detta blev bra tycker jag.

På undersidan syns ett av mutterstyckena jag nämnde. Röränden linar fint mot
vattenpumpens utlopp och däremellan blir det en kort slangstump bara...

Näst på tur är kylfläkten, avgasrör, tändning osv... Fläktens fäste ska göras om rejält 
så den hamnar i centrum på kylaren, som jag inte har skaffat än men det går framåt i varje fall :-)



2 kommentarer: