fredag 9 oktober 2015

Pyssel...

Tja, efter den fantastiska Motorkulturdagen så har det varit lite si o så med humöret av anledningar jag inte är beredd att dela med mig av dock så har det pysslats lite med bilen, med betoning på lite...
Klamrarna till de kvartselliptiska fjädrarna funkade väl men inte utseendemässigt så vad göra...?

Skruvade bort allihopa o slipade till de så de blev snyggare och även på insidan.

 för att sedan slå i en nit som styrning men kanske mest för utseendets skull då ;-)


Kvartelliptiska fjädrar ja... Kanske finns ett frågetecken där för den vetgirige o jag har själv funderat på det med tanke på att den ser ju bara halv ut och inte kvarts... Min polare Andy skickade denna förklaring som lyste upp min värld. Mycket bra förklaring. 

3 kommentarer:

  1. Jaså, det är här du hänger...
    Tackar för fina motordagen.
    Tråkigt om det resulterat i dålig stämning.

    SvaraRadera
  2. Jaså, det är här du hänger...
    Tackar för fina motordagen.
    Tråkigt om det resulterat i dålig stämning.

    SvaraRadera
  3. Tack själv, det var kul att ses dock lite körigt :-) Humörsvängningen kom sig av annat, inte av Motorkulturdagen såklart.

    SvaraRadera