onsdag 21 oktober 2015

Trä-pyssel då...

Trä är ved och ved eldar man upp har en närstående tutat i mig i tid och otid men det är ju rätt fint på rätt plats eller...? Behövde göra en trälist runt bak-kanten på karossen nämligen och trots att det finns att köpa dylika i Ask så ville jag prova själv, såklart.
Frågade en god vän om råd och han tyckte jag skulle göra såhär....

Lite mahogny-faner införskaffades och kapandet tog sin början.... Well, ni ser vartåt det lutar...?
Lager på lager läggs omlott tills korrekt tjocklek har uppnåtts. Tror det kommer bli bra men det lär bli en hel del slipande.

 Dock hinner jag inte klart ikväll då jag behöver köpa en jäkla massa klämmor och epoxi-lim men sen jäklar :-)

Har även funderat på skruvens historia. Vill veta när spårskruven kom, när kryss-skruven dök upp. Fyrkantig skalle, sexkant o när tex insex kom så min gode vän Andy skickade den här mycket informativa sidan.... Bra va???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar