måndag 29 februari 2016

Lite framåt...

Små steg fram, några tillbaka och en del vääldigt dröjande. Min batterilåda gjorde jag klar förra veckan som den minnesgoda kommer ihåg men när jag väl fått fundera en stund så var jag väl inte så nöjd ändå.
Den var ju formad ganska exakt efter batteriets form men den borde vara kantigare var min åsikt så tja, bara att kapa isär o göra om. Ett par timmar senare så var den klar igen, för den här gången, haha.



 Gasreglaget har gjort mig sömnlös men det kanske tar sig nu. Gängade o bockade till en 5mm rostfri pinne för att få över rörelsen till andra sidan, insidan alltså, av förgasarna. Inte så lätt att få till och det gick faktiskt åt närmare en meter innan jag fick till det. Det är alltså den bockade pinnen hitom fuggen som avses. Formade till som några plåtöglor som styr men nu ska alltså rörelsen in genom torpedväggen för att anslutas på gaspedalen... Pyssel pyssel...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar