söndag 6 januari 2013

Mmm Paris...

Kl 08.05 i Fredags morse satte jag mig på planet till Beauvis som ligger en dryg timme från Paris.
Landade strax före utlovad tid och satte mig på bussen in till centrum där anledningen för min resa mötte upp.

Knallade runt och myste tills det blev dags för lunch och Pizzeria Pino på Champs Elysees fick det bli. Sagolik pasta, fin miljö och bra service funkar för mig vet ni ;-) Kaffet efteråt var inte dåligt heller. Mer turistande, strosande och slappande tills det var dags för middag.
Vi var sugna på Algerisk mat och hittade restaurangen Le Tipaza i förorten Malakoff, strax sydväst om Paris. Adressen är 130 Avenue Pierre Brossolette.

En 20 minuters rask promenad fick upp aptiten ordentligt kan jag lova och det visade sig att alla positiva omdömen var korrekta. Otroligt mysig restaurang med fantastisk mat. Vi tog in lite olika förrätter, en god Paprikasallad med mycket Oliver bla. Gott som tusan.
Till varmrätt beställde jag in en Lammrätt med Fikon, Dadlar, Russin och Nötter som var sagolik..
Vi satt länge och bara njöt. Efterätten tillsammans med lite sött te gick inte av för hackor heller ;-)

Men, åkte tillbaks till Katrineholm Lördag em, en del att stå i, bla finalen i Modellbyggartävlingen i dag. Skoj ska det bli :-) Bilder kommer för de som inte kan ta sig dit. Hann med en sväng till gymmet också. Skönt att träna en Lördagkväll faktiskt, lugnt o skönt.

2 kommentarer:

  1. Låter supernice att dra iväg till Paris över en natt!

    /St

    SvaraRadera
  2. Supernice var det. Otroligt mysigt.
    J

    SvaraRadera