onsdag 27 februari 2013

2WD

Har ju försökt sälja min Norsk-registrerade Pickup ett tag med klent resultat men helt plötsligt är det en Norrman som hör av sig och bara SKA ha bilen. Vi pratar på telefon och blir överens, han skickar ett mess där han säger att han har skickat ett avtal på mail så det inte blir nått strul och allt verkar frid o fröjd. Jag mailar lite fler bilder och han är nöjd. Vi talas vid igår på telefon och bestämmer att vi ska ses i helgen. En kvart senare skickar han ett mess där han berättar att han har en kompis som sagt att man inte ska ha bakhjulsdrivna Pickuper, de är omöjliga att köra så han måste tyvärr tacka nej... Wtf tänker jag!!! Jag svarar honom att hans kompis har fel, jag har bruksat i ur o skur, på is o snö. Över fjäll och helvete på dåliga dubbdäck i ett par års tid utan problem. Jag skriver att jag respekterar hans beslut trots att vi hade ett avtal men hans kompis kan fan inte köra bil, avslutar jag med :-)
Han svarar att han ska forska lite i det...  Har inte hört nått mer men har en köpare till som förhoppningsvis har kompisar som kan köra bil, ha ha.

Jaja,hittade en fin låt som blir Dagens / kvällens låt:

3 kommentarer:

  1. Då kan du ju köpa min sen! //Carita

    SvaraRadera
  2. Osis är ordet. Hur svårt är det med 2WD...
    Vill ju ha en Pickup sen när jag blivit " Svensk " igen men tänkte köra lite Buick ett tag...
    J

    SvaraRadera