fredag 15 februari 2013

Paris...

Hade en flygbiljett till Paris så Torsdags morse flög jag hit. Pissväder, kallt o regnigt så orden Borta bra men hemma bäst verkade stämma...
Men, bredvid mig på planet så satt ett äldre par från Gotland och de berättade om en Vernissage av svensk konstnär som bor på Gotland. Båda på både Galleri Nec och på Svenska institutet som ligger i området Chatelete så jag tog mig dit, hittade ett rimligt hotell, slappade lite innan jag gick till Brasserie Le Benjamin på Rue de Rivoli som för övrigt är en jäkla bra shopping-gata med massor av butiker och mysiga caféer...
Hur som,efter en schysst middag så knallade jag iväg till Vernissagen, kikade lite, många svenskar. Träffade även paret från flyget igen så det var skoj. Gick vidare till Svenska institutet och fick träffa konstnären själv, Mårten Medbo. Det visade sig att både han och hans fru var trevliga som tusan plus att de skulle flytta från Gotland till, ja just det, till Katrineholm. Kul tyckte jag och önskade de hjärtligt välkomna. Hur liten är världen när man tänker efter ;-)
Kolla på informell här: http://www.si.se/Paris/Svenska/ och : http://www.galerienec.com/exhibition/current/paris-en-GB/

Well, efter en skön kväll och god natts sömn så hittade jag mig ett café där även två hundar huserade. Mysigt frukostsällskap :-)
Tja, dags att turista vidare. Rapport följer...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar