lördag 26 september 2015

Pyssel.

Så, lite pyssel är alltid skönt så häromdan rotade jag fram några M6 mässingsmuttrar och gängade raskt om de till 1/4". Slipade sen till de på bandputsen till en rund konisk form. Kolla bilderna...


Första klar.

 och resten...

 Syns knappt men det är de som håller avgasröret intill flänsen.
Det som också syns är att jag har skruvat fast en alu-platta på insuget, där förgasarna ska sitta.

Anledningen till det var att själva originalplattan på insuget var för klent med bara 
ca 3-4 mm tjocklek och då får man det inte vare sig tätt eller hållbart. 
Dessutom satte jag i nya helicoil-gängor efter att packningsklistret var på plats och de skruvarna
som används är ordentligt locktitade. Den observante ser även att avgasröret är blästrat o målat med en svart värmebeständig färg. Ville mest se hur det skulle te sig :-)

 En bild för stämningens skull också 

Även oljefiltret har fått sin placering efter mycket om o men. Jag lackade det matt svart och blästrade själva adaptern/hållaren med stålkulor. Tyckte det blev skapligt.

Har även hunnit med att lacka upp en ny kritbil inför årets Motorkulturdag. Förr har jag "lånat" en Mazda 121 som numera är såld så då fick polarn Bop släppa till sitt objekt, en Manta av nått slag. 



2 kommentarer:

  1. Ser bra ut! Kul med alla detaljer! Kämpa på!
    Devil

    SvaraRadera
  2. Sent svar men kul du gillar't.
    J

    SvaraRadera