söndag 6 september 2015

Roadtrip...

Trots att jag inte är klar med min modified roadster så planerar jag redan nu nästa projekt. Har hittat en kul motor och igår var jag o en kompis till Göteborg för att möta upp en tredje kompis som hade en ram från en -27a cheva liggandes till salu billigt. Affär gjordes och med slank även ett par bladfjädrar + en smutt liten styrsnäcka av engelsk härkomst. Planen är att rensa ramen från en massa onödiga fästen och sen smalna av den rejält både fram o bak.
Ett klassiskt trick för att få bilen lägre är att vända ramen uppochner, alltså en "underslung" Har inte bestämt mig ang det men det visar sig.
Har dessutom snokat rätt på en kul bakaxel och ett par främre bromstrummor och om den affären går igenom lägger jag ut bilder på stört.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar