tisdag 27 mars 2012

Så, varför får man för sig att göra en Pilgrimsvandring då....?  Från St. Jean Pied de port i Frankrike till
Santiago de Compostela i Spanien är det ca 80 mil, och om man är en 45årig man, sliten, onda knän och en axel som värker och aningen överviktig, så kan det ju te sig jäkla dumt ;-) Tjaa...man kan gå den bara på kul faktiskt eller religös övertygelse osv. Anledningarna kan vara många men en en utmaning onekligen...  Har funderat fram o tillbaka, nött det in i mig. Jag tänkte angripa den som ett jobb. Starta på morgonen och göra ett dagspass typ. Vila, äta, sova & sen en ny dag. Nånting sånt men spännande ska det bli. Det blir en stund till fundering & eftertanke.
För att slippa känna stress och måsten så sa jag upp mig från mitt jobb här i Norge igår så då behöver jag inte känna nån begränsning i tid när jag vandrar. Skönt.
Dagens låt är från filmen Still crazy, Strange fruit den också.
http://youtu.be/pqkynltPB4Q

Ps. Det enda som kan göra drömmen omöjlig är rädslan för att misslyckas. Ds.

3 kommentarer:

  1. det verkar inte brista pga dålig motivation i allafall. :-)
    mvh uffe

    SvaraRadera
  2. Det är nog ett vettigt sätt att se det. Eftertanke är av godo.

    SvaraRadera
  3. Reisen er selve målet - og du vil ikke mislykkes.

    V

    SvaraRadera