lördag 24 mars 2012

Trist uppvaknande. Axeln värker som tusan :-( Vet ju att jag borde ta det lugnt och kan sjukskriva mig men det verkar inte ligga i min natur att vara rädd om mig. Skummelt. Jaja, det var pannkakor till frukost idag. Gott. Äter ju osötad havregrynsgröt med minimjölk annars så nu skämde jag bort mig lite. Haha
Dagens låt kommer är från filmen Strange fruit, Still crazy. Filmen handlar om ett band som ska återförenas med allt vad det innebär o slutscenen när de spelar den här låten får det att tåras i mina ögon. Låten tillägnas alla som har förlorat någon.

http://youtu.be/1HCWedWuscI

1 kommentar:

  1. God kväll!
    Kanske att en dikt av smedskalden Olof Thunman född 1879, kan sitt på plats för hardworking men.

    De sista

    Den onda och vrånga tiden
    så mången hammare tystnat har.
    Hell Er, I sista som smiden
    vallonernas järn som i gångna dar!

    Det hårdaste tyngsta och grövsta
    av männers värv blev er lefnads lott.
    Hell,sotiga smeder av Leufsta,
    som stånden där fäderna fordom stått!

    I sekler i härdarna brann det.
    I sekler troget led efter led
    här slogen I samman åt landet
    det järn, som krävdes i krig och fred

    Och än om de gamla sjunga
    de välvande hjulen och vattnet som yr,
    och hamrarna falla tunga
    och mumla:Sedan,Liége,Namur.

    Ha en bra vilodag i morgon!/ Kristina

    SvaraRadera