tisdag 9 december 2014

Julmarknad. spanking och diverse...

Halloj. Var på julmarknad i helgen nere i Djulö med familjen och det var inte bara koseligt utan jag hittade även en "ny" produkt. Bland alla som stod o sålde dukar, träskedar, tomtar, pyssel o pynt så stod en man från Vingåker och sålde honung med det spännande namnet Kiss me, spank me. Detta måste testas och smaken var len o mjuk som sig bör men efter några sekunder så kom det som ett slag i knävecken, eller som ett piskrapp i ryggslutet nämligen chilin. Perfekt avvägd och trots namnet helt oförberett. God som satan i te eller direkt ur burken ;-)
Köp den härifrån http://www.archangelica.se/ och jag lovar att ni inte blir besvikna.



Min polare Bernth kom förbi med ett hemlighetsfullt leende och en påse i handen. Här har du o god jul sade han och sträckte fram den här. Karln är inte bara en vass mekaniker utan en duktig fotograf också så genom åren har han fått ihop en hel del bilder och nu hade han gjort en kalender, en alldeles egen till mig. Rörd och glad blev jag. Bilder dyker upp vartefter jag vänder blad.


Dagar ja, enligt Temadagar.se så är det pepparkakans dag idag och tja, ät eller baka en verkar väl lämpligt då. Det är dessutom Internationella dagen mot korruption enligt FN och även Anna-dagen då lutfisken ska läggas i blöt och julölet bryggas för att vara klart lagom till jul. 



2 kommentarer:

  1. Låter som en honung som måste testas!

    Undertecknad har ju oxå en julklapp, dock kan den inte mäta sig med denna!!
    Fantastisk gåva!
    /St

    SvaraRadera
  2. Julklappen öppnad och tacksamt emottagen ;-)
    J

    SvaraRadera