tisdag 16 december 2014

Projektpyssel...

För hektiskt ibland så det dröjer mellan uppdateringarna men hys inget tvivel om att flitens lampa lyser i verkstan :-)
Tyvärr så har jag inte fått motorn än men vill tro att det är nära. Kläckte ju ur mig tidigare att bilen skulle köras detta år, eller snarare i somras men utan motorn så pjaa...
Hur som helst, min manometer jag köpte behövde skavas till och polarn Johan fixade det med bravur som vanligt. Kolla bilderna...

Är såå nöjd.

 De 3 små skruvarna som håller den ska bytas ut till kullrig/sfärisk dito, såklart ;-) 
men jäklar så bra det blev. En tanke är ifall det är för trångt men racigt tight tycker jag det blev.

Fick lite mer detaljer svarvat och detta ska bli ett "fuelblock". Har ju 2 bensintankar och rören från de ska mötas i denna för vidare distribution till de dubbla Stromberg-förgasarna.

I vanliga fall så är det bara en bensintank och då används ett fuelblock som en delning. 1 rör in och 2 ut eller fler om man så vill men då är ju frågan varför jag har ett som har 2 tankar och 2 förgasare. Vore enkelt o bara dra ett rör från varje tank till respektive förgasare men när det blir lite sås i tankarna och jag tar en kurva på tvären i en hisnande fart så vill jag inte att en förgasare blir utan soppa, ja ni hajar va ;-) 
Ska fixa ett par anslutningar och löda ihop hela härligheten för att så småningom monteras på torpedväggen. Minnesgoda läsare ser att den är gjord för att matcha bromsvätskebehållarna jag tillverkade för en tid sedan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar