fredag 5 december 2014

Projektpyssel och dan före dan...

Har det hektiskt på jobbet så projektet blir som lite lidande men en del hinner jag med. Gillar ju att ha jobb så bara att köra på men hursomhelst, projektet var det...
Köpte ju en snygg handbromsspak som en god vän är inblandad i. Tyckte den skulle passa klockrent på min bil och det gör den bortsett från några smådetaljer. Spaken är gjord för att monteras stående men det funkade inte för mig. Liggandes mellan stolarna var min grej vilket gjorde att infästningen och skruvarna syntes, vilket jag ville också men kolla bilderna...

Sexkants-skalle...? Njaaee

 Motsvarande sida var lika trist så planer smiddes.

 Fick tillverkat några rörhylsor med invändig gänga 3/8 UNF. Ville ha spårskruv nämligen och det visade sig att 3/8 UNF fanns inte att uppbringa överhuvudtaget. UNC fanns men jag ville ha den fingängade för den biter i bättre så sagt o gjort. Samtal ringdes och polarn Johan ställde sig vid svarven och vips, rörhylsor o skruvar klara...

 Efter montering så blev det så här snyggt...

 Och från andra sidan :-) Är jäkla nöjd trots att det var pyssligt som tusan att montera men hur var det, vara fin, lida pin typ...
De två "öronen" som sticker upp ska slipas bort och ersättas 
med en rund plåt. Bilder på det kommer.

Som sagt, ting tar tid som min polare HansJörgen säger, ting tar tid ;-)

Dan före dan då? Jo, på Söndag drar ju Modellbyggartävlingen igång och det ska bli kul.Vet att folk är taggade som tusan så håll koll så blir det bilder vad det lider.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar