söndag 4 januari 2015

Jaaa finaldagen :-)

Så var dagen här, dagen som 54 pers våndats över i en månads tid nämligen finalen i Modellbyggartävlingen. 54 var anmälda och 47 st fullföljde. Så jäkla kul. Jag vet ju själv aldrig hur många som dyker upp men som ni ser på bilden så var det en hel del folk, det var drygt 100 pers som röstade men flera var bara där för att kika. Lokalpressen och en motortidning var också närvarande, länk till Katrineholmskurirens reportage finns här: http://kkuriren.se/nyheter/katrineholm/1.2882184

Bara en översiktsbild...


Känner mig lite lat men om ni vill så klicka in på Instagram-feeden här till höger så hittar ni alla bilder från tävlingen. Även annat som jag donar med men värt en kik. Bara att skrolla neråt och häpna över resultatet. Brukar säga att alla är vinnare och det är de. Sån jäkla fantasi o kreativitet. Alla besökare var nöjda o glada så stämningen var på topp.

Mitt bygge då, hur blev det... Jo, jag hade glömt en som ville vara med så han fick ta min modell  men å andra sidan hade jag en avhoppare så jag tog hans modell. Men så kom min son o frågade om det fanns nån modell över för han hade en bra ide och ville vara med så han fick ta min. Utan modell igen alltså men en av de anmälda hörde aldrig av sig så jag tog den. Frid o fröjd och jag hade en kalas-ide men när det var 10 dagar kvar så messade en polare som hade bytt mobilnummer o undrade om det fanns en modell över....? Men det var då själve fan tänkte jag, haha. Utan modell igen alltså men av olika anledningar så hade min son inte haft tid att bygga klart utan bara mockat upp en så igår kväll kl 20.00 ca började jag bygga. Superlim, bandsåg, avbitartång och slippapper så blev jag klar 2 timmar senare, nåja ;-)
En Superwagon-Transformer blev det ;-)

4 kommentarer:

  1. Stort tack för ett heltrevligt, roligt och stimulerande arrangemang.
    Och vad mycket trevliga människor du känner, Tack alla.
    Hoppas på att få vara med nästa år igen. Då ska jag försöka ta ut svängarna mer....
    //Richard

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att höra.. Tack själv och klart du får vara med nästa år också.
    Mvh
    Blästrarn

    SvaraRadera
  3. Tack för den här gången, compadre.
    Grymt skoj och inspirerande att se alla byggen!

    /Bop

    SvaraRadera
  4. Bara roligt vetdu.
    Blästrarn

    SvaraRadera