fredag 23 januari 2015

Jag, en trend-Nisse...

I Tisdagskväll låg jag o läste om Semmelwrapen. Tänkte att om en Semla är god så måste det ju vara super med en Semmelwrap. Nån timme senare plingade det till i lurn. Ett mess från min son med en länk ang tja, Semmelwrapen och texten: Det är dags att vi går på jakt :-)
Låg o funderade en stund och såg att det var konditorn och ägaren av Tösserbageriet, Mattias Ljungberg som skapat den. Kul ide men hmm, åka o köpa på plats eller buda hit...? Njaae, jag är ju lokalpatriot så dan därpå ringde jag http://sultans.se/ och frågade om de kände till den... Ja jo de hade läst om den sa de. Kan ni baka några åt mig sporde jag...? Vi återkommer med svar sa de och dan därpå ringde de tillbaka med positivt besked :-)
Så, sagt o gjort, jag la en beställning på 30 Semmelwraps som jag hämtade upp idag till lunch och bjöd samtidigt hit lite vänner och helvete vad det frossades. God som tusan och en klockren favorit hos er ex-tjockis. Har ni inte testat den så gör det direkt.


Hajar ni ? 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar