måndag 10 augusti 2015

Löd-dags...

Provade på att hårdlöda i helgen på en av tankarna till kylaren med jäkligt dåligt resultat. Att hårdlöda var inte alls lika enkelt som att mjuklöda och dessutom var det svårt som tusan att ställa in gasen rätt så vad göra förutom det uppenbara att be någon om hjälp..? Tja, det var så jag gjorde. En polare visade sig vara rätt vass på't så han gav mig en snabblektion.


Det svåra var faktiskt att ställa in gasen rätt, lagom varmt, lagom kallt typ och sen välja lod.
Finns en uppsjö att välja mellan och om man som jag inte kan ett dyft så är det svårt.
Well, nu kan jag lite mer så i morgon fortsätter lödandet :-)

 Efter mycket letande fick jag tag på dessa. Yay, fullständig lycka, ett par Edmund & Jones Type 20.
Jäkligt balla strålkastare av projektortyp. Inte säkert de hamnar på mitt nuvarande projekt men kanske. De är ju faktiskt så tuffa att det gör ont att se på de ;-)

Känner ni för att fördjupa er i ämnet så är detta en bra länk : http://theoldmotor.com/?p=140986

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar