onsdag 5 augusti 2015

Paus...

Tog en liten meck-paus av flera anledningar men projektet ska ihop så det är bara att kavla upp ärmarna. En detalj jag har hängt upp mig på är finishen, eller snarare brist på.
Jag menar att det blir väl hyfsat det jag gör men jag får fasen inte till det där lilla extra. Är missnöjd med många detaljer men kan inte bättre. Slipar, filar, putsar, lägger i med svetsen och slipar lite till men nope, det blir inte bättre. De som kikar på'n ååhar o nämen vad bra och än det ena, än det andra så bra det blir men det tycker inte jag. Så då är frågan... Valsar de bara? Har de ingen aning hur det ska/bör se ut? Är det jag som har för höga krav? Njae på sista där men kanske. Jag vill ju vara sådär världsrekord duktig som några är, tex min polare Stellan men det går fan inte. Ska jag få till det sådär så måste jag leja folk till det.
well, vad göra när man vill men inte kan...? Tja, svaret är enkelt och det är bara att nöta, nöta, nöta och åter nöta.
Så, sagt o gjort. Jag har gått o grämt mig över mitt avgasrör länge nu så idag röck jag bort det, svetsen kickades igång och så även vinkelslipen. Lite våld på riktningsfronten gick åt också innan jag börjar närma mig något som ser lite bättre än hyfsat ut. Är nöjd med lite-bättre-än-hyfsat faktiskt, det är ingen utställningsbil, men det måste bli bättre än det har varit tills nu.
Jaja, hoppas det inte lät som om jag gnällde det var mest lite "making conversation" typ...

Syns knappt men det blev några timmar på't idag :-)

Så, ska ta o göra klart tankarna till kylaren snarast. Har väntat på en bekant som ska hjälpa/ lära mig att löda för det vill jag också göra själv. Skoj blir det för nu är även en originaltändning på ingång så i år ska den startas....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar