måndag 28 december 2015

Så vart det jul igen... och träning och pyssel :-)

Dan före dopparedan så tillbringades det några timmar på löparbanan på Backavallen. Har aldrig sprungit på "bana" förut och vilken skillnad. Tryggt o säkert, inget rullgrus utan bara bra fäste. Ingenting jag egentligen vill spendera tid på men nu var det intervallträning som stod på schemat. Dagen till ära så hade min PT tejpat ena knät, det som gör ondast alltså, med nån specialtejp och det kändes fint.

Snyggt va?


Så, i lördags fick jag skjuts till Strångsjö, knöt skorna o spände fast ryggsäcken ordentligt o började lufsa på. Tejpen var kanon, vädret var fantastiskt så dessa 2 timmar var väl spenderade.

Mer då...? Jo, jag försökte länge få tag på en adapter till fördelaren på min toppventilskonverterade B-Fords rova men icke. En firma som enligt hemsidan hade såna svarade varken på mail eller telefon. En annan firma jag mailade med sa att de skulle höra av sig men nope... Well, detta var ett tag sen men igår fick jag nog. Åkte ner till klubben efter att enkel skiss gjorts. Letade fram en aluminiumbit i hyfsad storlek och vips, ett par timmar senare var råämnet klart. Ett par timmar nu på kvällen med vinkelslip och roterande fil så var den fix o färdig :-)

Den blanka biten där i mitten är adaptern...

 och så här kommer det se ut. Nu ska jag egentligen köra med magnet-tändning men motorrenoveraren tycker att uppstarten och själva inkörningen av motorn ska ske med en originaltändning så då får det bli så vilket betyder att direkt motorn är inkörd så tas det bort. Mycket pyssel för en engångs-artikel alltså, haha



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar