tisdag 15 december 2015

Träning...

Träning ja... Laddade ner ett 12 veckors program för att klara ett maratonlopp på 5 timmar. Har kommit i fas med det men såklart visade det sig att intervallträningen var så mördande tråkig. Där måste jag hitta ett alternativ annars vete tusan hur det går. Intervall i stakmaskin på gymmet går an men vet inte om det är ett fullgott alternativ. Ska träffa min PT på måndag så får jag se vad han anser.

Den här rundan tog jag i Lördags morse. 06.57 klippte jag iväg dock var tanken 14 km 
men det går nog bra. Hela rundan kändes dessutom otroligt bra. Flöt på fint hela vägen så jag är nöjd. 

Igår däremot så var det en 8 km-runda som stod på schemat innan lite styrketräning och då var det tvärtom. Segt o tungt. Ont "överallt" och helt oinspirerad och för första gången på väldigt länge så tänkte jag den förhatliga meningen : det går aldrig...  Vet att det mesta går om man ger sig fan på't men som sagt, ibland är det tungt. Har fortfarande lite dålig koll på kosten så där vet jag att jag måste skärpa mig.
Det som också är svårt är att få tiden att räcka till. Ska inte beklaga mig över att ha "fullt upp" men det hopar sig ibland och då är det bara att kavla upp ärmarna. Vet att mycket får stå på vänt men tänker att i ett större perspektiv så ör det nog inte så farligt med det.

Hektiskt innan jul också. Har gjort klart några MinnesÄnglar som ska iväg och skänka lite tröst åt de som köpt de. Ska även försöka avsluta ett annat projekt som lagt på tok för länge. Jaja, bara att kavla upp ;-)

2 kommentarer:

  1. https://www.facebook.com/bonnevillenimbus/videos/376826012503460/

    Näh, jag har fortfarande inte fejjan. men en kompressormatad nimbus bonnevilleracer. det du.
    /Bop

    SvaraRadera
  2. Den var jäkla tuff den där. Tummen upp för Nimbus :-)
    J

    SvaraRadera