onsdag 5 november 2014

Projektpyssel...


Så, nu är jag på gång med projektet. Har tränat en hel del plus en del sjukdomar i familjen så jag tog mig en garagepaus för att bearbeta lite men nu är jag på't igen. Tyvärr har inte motorn kommit än men den dyker nog upp vad det lider, kanske förr än senare, haha.
Hur som helst, ikväll tog jag tag i en detalj som jag inte var nöjd med rent utseendemässigt och det var fästet för rattstången. Kolla in bilderna ska jag förklara....


Så här gjorde jag först. Funktion men näe, var inte nöjd med utseendet...

 En mall klipptes till och en plåt fick sig ett hål borrat + 

 en omgång med vinkelslipen....

 Punktsvetsningen drog igång och jag la även
igen ett par småhål....

 Efter slipningen så blev det så här cleant. Ska ju tennspacklas vad det lider
och sen ska en gummilist pressas på runt kanten/glipan...

Kan ju naturligtvis ändra mig när som helst i sedvanlig ordning men det här känns rätt. När hela instrumentbrädan har samma yta tror jag det blir klockrent. Vill inte ha en massa instrument o mätare, knappar o grejer men inte för cleant heller så det är en evig balansgång.

Mer då? Jo, snart dags för Modellbyggartävlingen och hittills är det 42 st anmälda. Väntar svar från några till men jäklar vad skoj det ska bli. Alla anmälda är taggade som tusan så detta blir skoj :-) Det blir deltagare från Motala, Västerås, Enköping, Ringarum och så klart massor med lokalt folk och
7 Dec drar det igång. Är själv ivrig som en tjockis i en godisaffär så i år har jag gett mig tusan på att ställa upp, haha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar