onsdag 12 november 2014

Projektpyssel....

Medans svetsen kallnar till sliptemperatur på projektbilen var jag tvungen att testa en ide jag haft ett tag. Jag borrade 2 små hål på baksidan av en av mina små Tikistatyer, filade till det lite grann och vips...


Som ett nyckelhål...

 Om man känner att man behöver en eller flera Tiki-lampetter så är det bara att höra av sig.
Genuint hantverksmässigt tillverkade, typ, i rejäl plåt borgar för att barnbarna kommer ärva de
till deras odelade glädje, haha

Stämningsfullt värre eh? De små som den här över heter Little Mo alt om de har någon form av ytbehandling så är det den som bestämmer namnet. Rusty Mo för en rostig, Red Mo för en rödlackad osv...

Bilen ja. Ryckte bort instrumentbrädan häromdagen. Svetsade igen de småhål som fanns, slipade till den och blästrade av den lite snabbt. Ska tennspackla den vad det lider men tar det samtidigt som karossen. Kolla in bilden:
Har snyggat till hålet runt rattstången och har just inga planer på att montera nått i onödan på brädan
för övrigt. Vill ha den clean och temp + oljetryck kommer monteras där det faller sig naturligt.
Stora hålet är för luftpumpen som trycksätter bensintankarna och precis bredvid den ska en
manometer monteras. Den blev klar häromdagen och är på väg hit. Spännande :-)

Väntar som sagt på motorn så jag kan kolla några några mått innan nämnda rova görs klar för uppstart,. Avgasrör, kylsystem och tändning är sånt som ska till bla... Jaja, bara roligt blir det.

2 kommentarer: