onsdag 26 november 2014

Projektpyssel...

Såå, har varit överhopad med arbete vilket är skoj men har också haft en skopa elände som gör att energin har lagts på annat än projektbilen men nu gjordes ett ryck. Har mina handbromswirar dragna under bilen och av olika anledningar så är de rätt så långa vilket gör att de är dragna i en vid båge. För en tid sedan skruvade jag dit 2 st länkmutter på undersidan av varje ramskena där wirarna går i men mitt under har de bara varit strappade mot kardanröret. Inte okej...



Första lösningen blev det här. 2 länkmuttrar fastskruvade
på en bygel. Mmmm enkelt men njae...

 Ett plattjärn rotades fram, bågfil och skjutmått likaså...
Borrade hålen i min handvevade maskin mest på skoj.

 En vinge med inspiration från Rocketeers hjälm tog form
och pluggsvetsades fast på bygeln.

Ett par klamrar smiddes fram. Kardanröret är koniskt därav skiljer sig storlekarna... 

 Och voila, kass bild men ditklamrat på kardanröret och wirarna dragna.
Blev snyggt, stabilt och aningen överarbetat så jag är nöjd, haha

Ska fortsätta med bromsrören så snart jag kan. Slangarna ska dras upp ur golvet, en skyddskåpa ska tillverkas och monteras för nämnda slangar. Vore kul att få hem motorn bara för att provmontera den. Rulla ut ekipaget för att kolla in linjerna o sen på´t igen. Kul :-)

5 kommentarer:

  1. Tackar :-) Kände som sagt att jag ville överarbete nått så enkelt som ett tja, enkelt fäste haha.
    J

    SvaraRadera
  2. tyckte f.ö. din nya(?) lödko0lv var lite omanlig...

    SvaraRadera
  3. http://www.blocket.se/sodermanland/Primus_Lodkolv___Blaslampa_57575847.htm?ca=12&w=1

    SvaraRadera
  4. Haha, omanlig var väl att ta i, den är ju som en campingyxa, haha men den på Blocket var frän.
    J

    SvaraRadera