tisdag 3 mars 2015

Projektpyssel o lite till...

Så var det gjort. Efter flitigt mailande, letande, frågande och velande fram o tillbaka så hittade jag en fräs och dessutom mycket närmre än man kunde ana. Hade span på en i Sthlm när en polare hörde av sig o sa att de, en kund till mig alltså, hade en som troligtvis skulle säljas. Kontakt togs och vips, stod den på plats, typ...



Lagom stor o smidig. Ingen digital men räkna varv har alltid funkat förr ;-)

Samma dag kom den här klunsen. En annan kund skar ut den efter min mall. En 50 mm tjock aluminium-bit som förhoppningsvis ska bli en snygg och funktionell kamaxelkåpa. Spännande eh?

 Var på en affär häromdan som har bilar som tema och fick då syn på de här. Bilden föreställer alltså flyttkartonger men det var motivet som fick mig att haja till. Ett basebollträ, en nappflaska, hammare, badanka, nalle och en ishockey-mask... Men va fan tänkte jag, är det Jason Voorhees leksaker i kartongen...? Haha :-)


 Fullständig lycka när en kartong med mitt favoritkaffe dök upp nämligen Coffee and Chicory från http://www.cafedumonde.com/ Har köpt därifrån för ett par år sedan och nu var det dags igen. Yay. Aningen dyrare än kaffe från affärn men mycket godare enligt moi. Vill ni prova så är det bara att höra av sig. De går loss på en 100:-/st och väger knappt ett halvkilo.

Nått mer...? Jo, snubblade över det här receptet häromdan. Har inte hunnit prova och vet inte heller om jag törs men jäklar vad gott det verkar. http://julesfood.blogspot.se/2011/01/another-great-oatmeal-cookie-made-with.html    Om någon läsare bakar de vill jag gärna smaka...

4 kommentarer:

  1. Jag gissar att du tänker fräsa fram din bröstkåpa på frihand..
    Mäktigt.. //Richard

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Tja... jag har väl ingen kommentar direkt. Dock, har du det bra??

    Mona

    SvaraRadera
  4. Well Richard, jag måste ju prova eller hur...?
    Vissa dagar mår jag skit, andra är rätt okej Mona. Hankar mig fram genom att hålla igång så jag slipper tänka så mycket men när kraften tryter så är det som ett slag över nacken men det blir nog bra till slut...
    J

    SvaraRadera