torsdag 19 mars 2015

Pyssel...

10 dagar senare, ett oändligt antal timmar, nåja ;-) och en sopsäck med spånor så är den hyfsat klar. Frontenac-kåpan som jag gjorde en egen variant av blev typ klar i natt. Kolla bilderna...



Lite finputs på både in- & utsida med en roterande fil. Ett par timmar i trumlaren för att 
sedan få sig en omgång i slungblästern med stålkulor för den där gjutna looken som kommer matcha
de andra detaljerna perfekt kvarstår...

 Hålen ska försänkas och några schyssta bultar/skruvar ska letas fram.
På den rektangulära upphöjningen i mitten ska en väldigt liten reg-skylt monteras. 
Det är ju lag på skylt även framme så då får den hamna där istället för på röraxeln. 
Bättre än inget tänker jag, haha  

Skapligt nöjd med passformen och även utseendet. Vet att den hade blivit mångfalt snyggare/perfektare i en cnc-styrd fräs och kostnaden ungefär detsamma om jag räknar med inköpet av min fräs men jag hade skoj när jag tillverkade den och fräsen kommer jag använda till annat :-)
Härnäst så är det både kaross och mer arbete på motorn så det blir skoj.

2 kommentarer:

  1. ser bra ut. ska du försöka få till den där kanten så den stämmer mer mot kåpan över stötstängerna?
    /bop

    SvaraRadera
  2. Tack. Mmm njae vi får se. Den kanten är nog pysslig att få till på frihand men har lite andra ideer ;-)
    J

    SvaraRadera