onsdag 11 mars 2015

Projektpyssel...

Flitens lampa har lyst över mig idag. Börja smeka min aluminiumbit i går och idag var det dags igen. Några bekanta var ner med några pinnfräsar och ett helt knippe goda råd typ varför tar du så klena skär o du måste ju öka för tusan, haha men mycket värt. Kolla in bildbevisen :-)


Skrotade ur insidan så nära min ritsade linje som möjligt...

 Tog sedan en radie-fräs för att snygga till lite...
Ett pyssel att hålla linjen kan jag lova.

 Och ett par timmar till med en planfräs så blev det inte så tokigt alls...

Kommer behöva en del hjälp nu med urfräsningen för packboxen på vevaxeln och även med de fyra hålen som diktar an mot oljetråget. Har inte den rätta utrustningen för det jobbet men så kan det vara. Ska bli jäkla spännande att se om den kommer passa till slut för det är inte helt självklart. Insidan ska såklart slipas till lite här o där trots att det egentligen duger såhär för det vet väl alla att det är insidan som är viktigast... ;-)

4 kommentarer:

  1. blir nog bra till sist. även om jag hatar billet. vilket det där är.
    /bop

    SvaraRadera
  2. Stiligt blästran ett bra handvärk
    //Bernth


    SvaraRadera
  3. Tror också det blir bra Bop men synd att du hatar billet. Det är en alldeles utmärkt metod för att tillverka detaljer på...
    Tack Bernth. Vet att du är otroligt duktig så de orden värmer..
    J

    SvaraRadera
  4. smaklös/poänglös billet är vad jag avskyr. I det här fallet är det antagligen den enklaste metoden att tillverka frontkåpan, men det är inte lika fränt som att gjuta upp en serie själv!
    /Bop

    SvaraRadera