tisdag 24 mars 2015

Wohoo...

Sådärja, i senaste numret av tidningen Wheels så är det reportage om Modellbyggartävlingen eller Johnny´s Christmas Jam som min polare Grefven döpt den till. Nämnde Grefve är även samme person som har, på sitt omisskännliga sätt skrivit reportaget. Kul som tusan tycker jag.


Masa er iväg till eder favorithökare o tjacka tidningen direkt :-)

Hmm, motorkåpan som jag har hållit på o fräst till under de senaste veckorna börjar bli färdig så när som ett par hål. De kommer borras klart när biten är helt färdig vad det gäller finnish pga den enkla anledningen att just de hålen är så kallade bottenhål, alltså inte genomgående...
Men vad spelar det för roll då undrar den vetgirige.... Jo, kåpan ska först ligga mellan 7-11 timmar i vibrationstrumlaren. Det är en stor bytta som av namnet att döma vibrerar utav helskotta och den är även fylld med keramiska stenar som gradar av ytan, vassa kanter o hörn på ett förträffligt sätt. Det jag inte vill är att någon av de stenarna fastnar i nått hål, i synnerhet inte ett hål som ej är genomgående för det är hart nära på omöjligt att få ut stenarna ur ett dylikt hål. Alltså, ja va tusan, ni hajar va... ;-)

Nått mer...? Jo ovannämnda kåpa är ju praktiskt taget klar så då fortsätter jag nu med resten av motorn. Ett avgassystem börjar ta form eller i varje fall en ide till ett. Bilder kommer på det snart nog hoppas jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar