söndag 1 juli 2012

Söndag...

Aaahh, vilket väder vi har eh? Vaknade tidigt o klippte ner till jobbet, efter att jag gjort frukost till min morgontrötta syster såklart. Hon har fortfarande ont som satan i fötterna efter sin 14,5timmars promenad men funderar på att simma Vansbro-simmet nu på lördag... Segt virke i oss Perssons va? Haha.
Skulle mecka lite bil o det gick fullständigt åt helvete. Drog av 3 härdade skruvar i min nylackade bil så nu måste det slipas, borras, sågas och svetsas + bättringsmålas. Kul va? Jaja, det löser sig nog.
Mer då? Jo, knöt på mig mina trogna vandrar-skor och gick en långpromenad i fin-vädret. Skönt som tusan men jag upplever det som att folk inte hejar alt undviker ögonkontakt när man möter de men det kanske bara jag som uppfattar det så...
Well, sen lagade jag en delikat måltid i min Snapphane-grill. Helgrillad baconlindad fläskfile, sallad, färskpotatis och en kall, örtkryddad sås... Jäkla gott. Kolla bilden. Det är nått visst med en gammal svensktillverkad bordsgrill. Detta är ju dessutom lyxvarianten med inbyggd grillmotor. Tar ca 3kvart, sen är köttet färdigt. En bonus är att den är mycket snyggare o bättre än nån modern variant... haha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar