söndag 15 juli 2012

Vinkelslip

Well... det som verkade bli en bra dag gick käpprätt åt helvete. Hann ju inte med gymmet i morse för jag var tvungen att jobba men dylikt ingår i att vara företagare. 6 timmar senare var jag färdig med det. Fram med bilen för att svetsa o dona. Kapar o slipar i min ny-lackade bil alltså, i min strävan att göra den lite mer kul... Ska vid ett tillfälle byta kapskiva, håller i skivan med vänster hand o ska trycka in låsknappen och trycker på startknappen istället... Kolla bilden så förstår ni ;-)



Tja, så går det när man får ett hjärn-släpp. Blir dessutom alltid fascinerad av hur ont det gör när en vinkelslip är inblandad...

Hur som helst, nästa bild är på bilens bak-ände innan jag började dona med den...
Kass bild men ni ser hur det ser ut hoppas jag..

Nästa bild är utgångsmaterialet... en rullad plåt alltså...

 Och här är slutresultatet, well, det ska ordnas lite finnish men skaplig skillnad eller...

och lyset ska fixas såklart.

Han klart till 20.30, hämtade upp min systerson och gick på bio. Han fyllde ju år häromdagen
så det var skoj. Såg nya Spindelmannen och den var mycke bättre än jag trodde den skulle vara.
Helt klart sevärd bortsett från att det verkar som alla görs i 3D nuförtiden. Jobbigt i längden tycker jag...

2 kommentarer:

  1. Inte första gången på kort tid du testar vinkelslipen på fingrarna.
    Vissa gör ständigt nya misstag och lär sig av dem.
    Vad jag ska säga om dina tja.....
    ;) Mats

    SvaraRadera
  2. Haha.... Mmmm ja jo jag vet men nån gång så...
    J

    SvaraRadera