söndag 28 juli 2013

Helgäventyr...

Tjaba.  Lång hård arbetsvecka men i Fredags 17.30 var det nog. Grillade med några vänner för att sedan masa mig ner på stan för att kika på den Italienska marknaden som pågått några dagar men tyvärr kom jag ner försent. Trist men sånt händer.

Upp tidigt Lördag morgon. Tog en kopp kaffe och gjorde en powerwalk till gymmet. 1 timme styrketräning senare så joggade jag hem för lite frukost. Skön kickstart på helgen eh?

Strax efter 10.00 ruskade jag liv i hojen och styrde mot Hälleforsnäs. Färden gick på slingriga vägar genom ett sagolikt landskap och var på tok för kort.  Fick vänta en stund i solen med ett par andra stötar för de öppnade 11.00..

Hälleforsnäs ja. Jo det pågick en utställning där med Bo Jensen, John E Franzen och Ulf Wahlberg. 3 otroligt duktiga konstnärer. Bo Jensens hojlackeringar slår allt. Fina tavlor gör han men tankarna är fantastiska.
Kika på bilderna eller hans hemsida här: http://www.bossejensen.com/

John E Franzen behöver väl ingen närmare presentation heller med tanke på Kungaporträttet han gjorde i mitten på 80-talet och Hells Angelsmålningen i slutet av 60talet men kika på hans sida här : http://www.johnefranzen.se/

Ulf Wahlbergs konst har jag alltid gillat. Sparsamt med färg och bara skön stämning. Har tyvärr inte hittat nån hemsida till honom men mycket finns ändå om man letar.

Hur som, stunden på konstgalleriet i Hälleforsnäs var fin. Bugar mig tacksamt och ödmjukt. Gratis inträde fast det var värt otroligt mycket att vara där så åk dit för tusan :-)

Kikade naturligtvis in på Gjuterimuseet som ligger vägg i vägg. Kul att se och väl värt ett besök det också.
Fika på lagret bredvid för att sedan styra mot Flen för ett besök på http://jurssmejeri.se/
Är ju en gottegris och goda ostar o dylikt är en favorit. Goda, prisbelönta ostar till rimliga priser. Mmmm need i say moore ;-)

Dagen avslutades med ett pannkakskalas med familjen och goda vänner. Hur fint som helst.


Mats Hedenstrands Knucklehead från -37 eller -39.
Såå läcker, fick gåshud direkt jag såg den, eller för att citera Chopper Dave: This bike ruined my life...



För blank för mig men Bo Jenssens lack var ju såklart i toppklass...

                                         






2 kommentarer:

  1. en av ytterst få gallerier jag skulle villa besöka

    uffe

    SvaraRadera
  2. Det förstår jag :-) Mr Jensen kommer förhoppningsvis på årets upplaga av Motorkulturdagen Lördag 5 Oktober ;-)
    J

    SvaraRadera