torsdag 11 juli 2013

Ja men det var då själve ....

Spännande liv. Igår kväll så var jag kvar på firman och donade lite på kvällstid. Håller på med en kul lampa som snart är klar.
Helt plötsligt märker jag att det luktar bränd plast. Märkligt men kikar runt lite med klent resultat. Fortsätter pyssla med mitt och lukten blir värre o värre.
Hmmm, går runt o kollar mer, man vill ju inte att det ligger o pyr nånstans när man äger en lackverkstad...
Kikar ut och där brinner det som satan i en lysrörsarmatur. Gudars skymning är min spontana kommentar. Rycker fatt i en skumsläckare, stolpar ut som en Ninja och släcker elden med ett par välriktade skott.
Obehaglig svart rök från smält plast kan jag lova.
När allt svalnat så klipper jag ner resterna och slår en signal till Räddningstjänsten så de får komma hit o kolla så det inte är någon fara. Allt frid o fröjd :-) men kolla på bilderna så får ni se. Illa illa kunde det slutat...



Tydligen är det så att drosslarna i armaturen kan få ett spel när man minst anar det. Under mina 25 år här har det aldrig hänt förut och händer förhoppningsvis aldrig igen, peppar peppar ta i trä.
Jäkla obehagligt och tur jag var kvar så det inte blev värre. Hemskt att tänka på.
Well, idag kollar vi över alla armaturer, byter gamla lysrör och släcker ordentligt när vi går och det hoppas jag Ni gör också.
Vi hörs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar