tisdag 9 juli 2013

Wth...!!!

Vadå, jo, alla evenemang, hela tiden. I helgen kunde man välja på Kustomträff i Skultuna, Powermeet i Västerås, Folkaträff i Motala, race i Björkvik och Bie Blues på kvällen och allt detta var inom en 2timmars radie från min kära hemstad. Snacka om att bo centralt och så finns det de som säger att det inte finns nått att göra här... Skumt eh?

Bara kul att det arrangeras så otroligt mycket för alla inriktningar o smaker men jag får svårt att välja. Velade så mycket så jag gav fan i allt, stannade kvar på jobbet en stund på Fredagkvällen och direkt efter mitt gympass på Lördag morgon drog jag till jobbet igen. Och varför då kanske någon undrar...
Jo, i Fredags rotade jag fram en gammal Sportstertank jag hade liggandes, lackad med nån glittrig effekt.
Jag mattade ner klarlacken ordentligt med 800papper och började sedan tejpa, skissa och maskera.

Sent på Lördag em så lade jag sista lagret med klarlack och resultatet ser ni här :-)
Såg en hoj som var lackad i ett asymetriskt mönster och ville prova själv. Inte jättebökigt egentligen men några trix måste man känna till ;-)
Det som inte syns är nån rinning i klarlacken men den ska ändå slipas ner så jag får på några lager till. Blir bra djup då. Läckert tycker jag.





2 kommentarer:

  1. koolt! men även om man inte lyckas är det tanken som räknas :-)

    uffe

    SvaraRadera
  2. Hmm thanx man :-)
    J

    SvaraRadera