onsdag 24 juli 2013

Sagostund...

Tja. Hoppas ni alla har semester och stortrivs. Själva, med nära o kära, vänner o bekanta. På vägen eller bredvid.
Själv så jobbar jag och trivs med det. I helgen som var så åkte vi upp till Taxinge för att leka med brorsbarna :-) Badade o slappade på Fredan för att på Lördag förmiddag lassa in de i bilen för en dag full med äventyr. Sagostigen, strax utanför Malmköping hägrade. Jäkla kul ställe för både vuxna o barn. Det var tjo o tjim tills bena knappt bar längre. Kika här: http://sagostigen.se/

Därefter drog vi till Strängnäs för Hot rod reunion som hålls på Malmby. Vi kom dit lite sent så vi stannade utanför och mötte alla som lämnade stället. Roddar, kustoms, häckar, originalere i en salig blandning. Kul för barna tänkte vi men de sov som stockar, ha ha

Drog till stan sen för käk o bad. Sagostund o läggdags. Märklig tidsuppfattning de har när de tycker att 04.00 är lagom tid för uppvak o frukost :-)

Mer bad o bus på Söndan. Skönt med ungar trots att det är lite av ett slit ibland men för mig så slappnar jag av såtillvida jag inte tänker på vare sig projekt eller arbete när jag är barnvakt :-)

Well well, efter att de var tillbaks till sina päron så drog vi till Emma Grön för en sen lunch. Skönt ställe en bit mellan Strängnäs o Malmköping. Väl värt ett besök. Kolla här : http://www.emmagron.se/
 Lätt att sitta bort nån timme eller fler där...

Igår däremot var det biodags. World War Z stod på programmet och för en Zombiefantast som mig så var den självskriven. Hinner tyvärr inte gå så mycket på bio som jag vill men ska skärpa mig på den punkten ;-)

Mycket sevärd film, stundtals jäkligt spännande varvat med mycket action. Brad Pitt leverarar alltid. Se den men kika först på trailern här :http://www.imdb.com/title/tt0816711/?ref_=sr_1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar