lördag 10 augusti 2013

Demontering och pyssel...

Rev ju som sagt ner allt häromdan och nu har jag passat in ramens förstärkningar. De ska ju nitas ihop med ramen så viktigt med rostskydd innan och god passform.
Det visade sig att jag dessutom behövde förlänga ramen 2 tum för att fläkten ska få plats. Alltid svårt när man bygger sånt här att veta hur det ska se ut när det är klart men men ;-) Lite bilder kanske...







Här är ena sidan av främre delen klar...


Andra sidan med den biten som ska svetsas dit..


Här är den hålborrade förstärkningen som ska nitas dit. Kallas för att boxa ramen.


3 kommentarer:

  1. vad hade du tänkt ha för stuk på den??

    uffe

    SvaraRadera
  2. .....om du ledsnar på Mulle Meck kostymen finns här en anledning att knyta på vandrarkängan igen, Pilgrim! =D http://www.stolavsleden.com/se Ha de gött/ Kristina

    SvaraRadera
  3. Stuket blir faktiskt mer eller mindre som den såg ut när jag hämtade den. Var först helt emot det men ju mer jag kikade på'n desto mer föll jag för't...
    Hmm har faktiskt beställt en ny och annorlunda meck-kostym som visas om få dagar men tack för tipset. Ser ut att vara en fin vandring.
    J

    SvaraRadera