lördag 24 augusti 2013

Mmmm well

Tja, allt rullar ju på som vanligt. Sist hade jag ju ett bekymmer med att bromssköldarna inte passade alls men skam den som ger sig. Fick en distansring tillsvarvad och badabing badabom så var den på plats, typ...

Kika här:


Blev skapligt faktiskt. Punktsvetsade dit den och slipade till allt. Inte så tokigt en Fredag kväll...



Hann dessutom med att hämta mina ny-svetsade stag. De behövde tigsvetsas och det gjorde kompisen Hasse åt mig med bravur. Viktig detalj hållfasthetsmässigt sätt så nu känns det bra. Blästrade av de raskt och monterade dit framaxeln med stagen på plats...




 Ska klura ut hur dämparna ska sitta därav bristfällig ytbehandling på stagen. De kommer troligtvis få nått fäste påsytt någonstans i höjd med balken längst fram...




Mer då...? Jo, fick hem en liten pall med kvadratdecimeter stora plåtbitar igår, ca 1000 stycken. Såg en jäkla kul väggmosaik sist jag var i Paris o tänkte att nått liknande ska jag göra i stål. Installationen ska vara uppe till Motorkulturdagen 5 Oktober och det är en hel del att svetsa ihop kan jag lova ;-)
Uppförsbacke? Bara att öka alltså, haha...
Skoj med en pall plåtbitar va?



Hmmm jo, var dessutom på bio igår med en polare. Såg filmen The heat med Sandra Bullock i en av huvudrollerna. Skrattade hysteriskt i knappt 2 timmar.Både Sandra och hennes motspelerska, Mellissa McCarthy, känd från tv-serien Mike & Molly tex,  gjorde bra ifrån sig  Kul film. Se den men kika först på trailern här: http://www.imdb.com/title/tt2404463/?ref_=sr_1

Tja, vi hörs...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar