onsdag 28 augusti 2013

Hard work

Well, lämnade ju iväg motorn i Söndags för renovering till en i Sthlm. Han ska mäta blocket och spricktesta det. Kika lite på vevslängen och kolla om kamaxeln blir bra. Ska få svar senast i helgen vad som krävs. En hel del jobb, en o annan krona men med tanke på att de flesta väljer V8 så kommer jag troligtvis bli nöjd med min 4... Ska ju enligt uppgift gå att få fin snurr i de och tillsammans med Lincoln- lådan o Halibrand-bakaxeln så kommer det bli en förträfflig kombination.
Har fått mer grejer tigsvetsade dessutom så arbetet fortskrider. Är jäkla glad i min projektbil kan jag lova :-)
Mer då? Jo, fick ju hem en pall kvadratdecimeter stora plåtbitar i Fredags som ska bli en kul grej när det är klart. Har svetsat ihop 5 detaljer redan som består av ca 42 bitar vardera. Ett jäkla punktande men tror det blir skoj när det är klart...
Är ju förövrigt på folk om att svetsa ihop en kul cykel till Motorkulturdagen 5 Oktober och det börjar bli en del intresse. Skoj ska det bli :-)
Träffade dessutom min träningscoach i Måndags förmiddag på gymmet. Hade lite nya mål så jag behövde ett nytt träningsprogram. Vi gick igenom en del och idag körde jag ett pass på gymmet. Satan vilken träning. Kräver en hel del disciplin för det är tungt och jag ska köra detta fram till jul.
Tja, livet är skönt.
Vi hörs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar