onsdag 7 augusti 2013

Meck...

Rev isär projektbilen ikväll. Fick hjälp av min polare Johan som är en klippa på flera sätt. Han har ju lovat fixa motorn så det känns bra. Behöver köpa kolvar, stakar och troligtvis nån form av litteratur.   Varken han eller jag har ju donat med dylika ting så det lär behövas. kanske Haynes har en, haha.
Tog ett par timmar och i morrn rycker jag bort karossen från ramen så den kan blästras o grundas. Stagen, framaxeln och lite smått o gott har polarn Hasse lovat att tigsvetsa åt mig så de ska ju självklart också blästras av innan. Tanken är dessutom att fota innan svetsning för typbesiktningens skull plus även visa upp materialintyg på detaljer som behövs nytillverkas som styr- och pararellstag..
Blir seriöst då eh ;-)
Boxningen på ramen ska nitas. Har inte hållt på med det heller så mycket att lära sig. Kul tycker jag.
Bilder kommer snart nog.
Btw, Katrineholmsveckan pågår för fullt. Var nere igår o kollade lite på Kk-joggen. Hade en tanke på att ställa upp men efter maran i Sf för nån månad sedan så är jag lite less på löpning men det kommer nog tillbaka :-)
Kul med lokala evenemang. Däremot skippade jag mc-kortegen idag. Kan ju vara kul att kika på men meckandet hägrade. Skön kväll på firman alltså men ska jag vara helt ärlig så var jag aningen sliten idag. Ont på helt fel ställe så jag fick sitta ner en stund och ta igen mig. Jaja, bara att kämpa på.
Nattinatti alldeles strax. Vi hörs...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar