måndag 19 maj 2014

Alla dessa dagar... :-)

Som rubriken antyder, alla dessa dagar. Jag menar, vem, jag frågar vem har kunnat undgå att Rubiks kub fyller 40 år idag? Google hade en kul grej på sin startsida, allmän yra, tjo o tjim eller...? Haha, skämtar lite men den fyller 40 år idag. Känns som igår jag ivrigt väntade på posten. Dagarna segade sig fram tills lantbrevbäraren droppade paketet i lådan. Ivrig som tusan, slet upp paketet och raskt fram med en skruvmejsel. Hur den skulle lösas kom i andra hand. Jag ville veta hur den lille rackarn fungerade! Det var spörsmålet för dagen. Hur i h...e satt den ihop? Magneter? Vilja? Ren o skär envishet? Tja, boink sa det när en bit sprätte iväg, 3 sekunder senare hade jag en kub i delar på bordet... :-) Ahaaa, är det så tänkte jag för mig själv... Jäkla smart snubbe det där. Efter någon dag fick jag ihop den igen, kantstött utan att för den skull vara nämnvärt begagnad men nöjd var jag. Well, beställde raskt en instruktion och lärde mig faktiskt hur jag skulle vrida den rätt men ska jag vara helt ärlig så var det fortfarande ovanstående som var viktigast. Läs på mer här om ni känner fört: http://sv.wikipedia.org/wiki/Rubiks_kub

Mer då? Jo, på Onsdag infaller dessutom Barnsäkerhetens dag och även Dagen för Kulturell mångfald för dialog och utveckling. Viktiga ämnen båda två som ni kan googla fram info själv om för på Torsdag den 22 infaller troligtvis den viktigaste Dagen av de båda nämligen Picknickens Dag. Mitt förslag är således, packa korgen med allehanda gotter, dryck, mat, snacks, ja ni hajar. Traska ut till närmsta rekreationsplats, ut med filten o njut. Att familjen, nära o kära, vänner bekanta är med i någon form tar jag för självklart. Ett annat tips är att diskutera ovanstående ämnen så är dagen en fullträff :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar