fredag 30 maj 2014

Morötter...

Tja, morötter är ju inte bara gott o nyttigt utan jäkla bra att ha ibland när man ( jag ) behöver få tummen ur... Trots att jag har tränat skapligt så har mitt fokus mest varit på bålstyrka o axlar. Inget fel med det men jag är mer åt löparhållet än åt knose-hållet så nu får det vara nog. Avgörandet kom från min polare JE som driver sidan http://budgetres.se
Han var på mig ang Göteborgsvarvet men jag hade bättre saker för mig så då nämnde han det här : http://www.stockholmhalfmarathon.se/start/
Jag räknade till 10 på jämna siffror så hade jag bestämt mig och lika fort det tar att plocka fram visa-kortet i en godisaffär för en gammal tjockis som mig så var anmälan klar och startavgiften pröjsad :-)
Fan vad skoj det ska bli. Vilken morot. Taggad, ivrig o hungrig men med viss försiktighet såklart. Tror mitt knä är i skick så det ska jag testa snart nog.

Nått mer? Jo projektet smårullar lite smått. Klurar fortfarande på bromsrörsdragningen och har även levererat grejer till motorrenoverarn, bl.a. fläkten, magneten och lite annat. Magneten är förövrigt en Scintilla Bendix men när jag sökte på'n på nätet så kunde jag inte hitta den.
Fick sen reda på att Scintilla Bendix ingick någon uppgörelse med Joe Hunt som var sista tillverkaren på de, så då var det lättare :-)
Det sista som behövde köpas från Us of A är beställt, nämligen stötstängerna. Skönt är det och då är allt i rovan nytt förutom vevslängen som är omslipad, spricktestad och balanserad. Kul det också :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar