onsdag 14 maj 2014

Well now...

Vart ska jag börja...? Jo, projektet har jag faktiskt donat med lite grann. Ena bromsskölden är monterad, trumman likaså med lager, fett, packbox och låsring o tro't eller ej, allt verkar lira så nu är det bara vänstersidan kvar, typ ;-) Mer bromsrör ska dras och bilder kommer när jag har nått vettigt att visa. Vet att motorn inte är långt borta, kanske några veckor, men bara kanske, haha.

Träningen rullar på med fokus på styrka och då i synnerhet bålen, core-träning heter det har jag fått förklarat för mig. En bekant har dessutom " prackat " på mig en landsvägscykel för det tycker han vore något för undertecknad och jodå, skoj var det. Jäklar så fort det går att cykla och för en gångs skull tyckte jag det var vettigt med cykelhjälm. Även en gammal hund alltså... Men, vi får se om cykling kommer ske i någon större omfattning trots att det var skoj :-)

Bifogar förresten en bild på min dagliga frukost...:

Varje morgon vispar jag ihop en smoothie som består av: Havremjölk, Gojibär, Spirulina, Spenat, linfrön, Avocado och en Mandarin eller någon annan frukt. I denna har jag även i en näve Bipollen och lika mycket Chiafrön. Jäkla nyttigt är det men gott...? Nja, har väl vant mig men det går ann. 

Evenemangstips inför helgen är Motordagen i Igelfors. Kolla länken här: http://www.motordagen.se/
Väl värt ett besök och jag vet även att nu på Lördag så är det en Motorträff nere vid Djulö camping. Har inte hittat någon mer info men med tanke på vädret som ska komma så lär det bli välbesökt.
Dessutom drar ju även Rabarberfestivalen igång. Ett årligt evenemang som är kul som tusan. En polare o jag kuskade runt för några år sedan och glufsade i oss Rabarberpaj plus allehanda delikatesser. Kolla in mer info här: http://www.rabarberfestival.se/

Hmm, har även meckat igång min gamla Pimp-mobil. En -86 Buick Park Avenu som jag sänkte, lackade om och med lite hjälp monterade in en skaplig ljudanläggning. Fick krafsa bort en massa ärg o skit på kablar innan den spann igång. Lite mer meck innan besiktningen bara så lär det bli cruising av :-)

2 kommentarer:

  1. Vuxenvarning på det va...? Bilen ska lånas ut, därav besiktning, haha
    J

    SvaraRadera