söndag 10 augusti 2014

En ängel vid min sida...

I närheten av där jag bor finns en obevakad järnvägsövergång. En lampa blinkar på en stolpe och en skylt förkunnar: Passera ej spåret när lampan är släckt. Enkel instruktion som de flesta klarar av men i morse, nåja, sätter mig i bilen, passerar spåren för att vända och när jag åker över de igen tänker jag: fan vilket märkligt ljud från rälsen, det har jag aldrig hört förut. Kikar upp och ser fronten på ett gigantiskt lok en liten bit bort. Men herre jösses jävlar far igenom mitt huvud. Gasar till men alla som vet hur en gammelbil uppför sig när den är kall vet att det var bortkastat, motorn hostar, hackar, loket närmar sig, pumpar frenetiskt på gasen, fupplar med choken och bilen skjuter fart, nåja ;-) Klarar mig med hyfsad marginal och förbannar mig själv för att jag var så oaktsam. Strax innan jag kommer till Katrineholm möter jag en likbil. Hmm, tänkte jag för mig själv, ibland har man tur...

Nåja, ett par timmar i verkstan är alltid skönt. Donat med lite blandat och var tvungen att göra klart en detalj som troligtvis är helt onödig men bara troligtvis... Kolla bilden:

Mina end-caps på bladfjäderpaketen. 
Meckade dit dragfjädrar som håller de på plats.


Ett filmtips är på sin plats. Såg filmen Boktjuven för ett par dagar sedan. Har inte läst boken men filmen var jäkla bra. Kolla in trailer och mer info här: http://www.imdb.com/title/tt0816442/?ref_=nv_sr_1

Ett annat tips är att knalla in till Kulturhuset Ängeln här i Katrineholm. En utställning av Ylva Ceder's verk pågår och utan att kunna svara på varför så gillade jag hennes verk. Fann ingen hemsida men googlar ni på hennes namn så dyker det upp bilder att kika på. Fotade omslaget till katalogen och den ser ut så här:


2 kommentarer:

  1. Tjena Blästrar´n
    Jo, jag letar cykel men inget napp ännu...
    Men du som har kontakter lite överallt. Har du något tips som skulle kunna hjälpa Mark med X3 http://www.projektx3.blogspot.se/ med att forma skärmlister utifrån mässingsämnen. Kan det vara något för dig? // Richard

    SvaraRadera
  2. Tjenare. Ha, dålig ursäkt lät det som, haha ;-)
    Hmm, ska grunna på det där med listen...
    J

    SvaraRadera