tisdag 19 augusti 2014

Guuud sånt velande...

Höll ju på med placeringen av mina bromsvätskebehållare häromdan och tänkte, efter lite grupptryck, att det var en bra placering bakom ryggstödet men det malde på, nånting i bakhuvudet och det gick inte att släppa så jag ringde en god vän som kom förbi firman igår. Vi kikade på't, klurade fram o tillbaka, han är ett jäkla bra bollplank med en blick för detaljer min polare så när jag föreslog.... så sa han, men om vi gör så här...? ja jo hmm det kan bli jäkla bra faktiskt så sagt o gjort. Jag gjorde ett nytt fäste, flyttade de och kapade o donade lite. Hmm, kanske, kanske. Ska " känna " på placeringen ett tag innan det blir några bilder men det blir nog bra det här..

Mer då...? Jo, en annan god vän ringde häromdan. Mest för att jag sms-terroriserar han med frågor ang ditten o datten och temat nu var skruv. Kan ju lägga ner en evighet på att hitta " rätt " skruv och många ggr hade det säkert varit billigare att låta tillverka de direkt men då har jag redan ödat x antal timmar så, ja ni hajar... Hur som helst, skruv var ämnet och han har ett skruvsortiment av guds nåde så igår damp det ner ett brev med jepp, skruv. Typen heter Thumb screw. Eventuella fantasier om det namnet kan man ju ha men det är utanför mitt område, haha. Har inte bestämt mig för var de ska sitta men snygga är de.
Min polare tipsade även inom vilken branch en viss sorts slangklämmor används så nu finkammas det fantastiska nätet på de :-)

Thumb screws...


Glöm inte bort att idag är det Internationella dagen för humanitärt arbete. Mer om den kan ni läsa om här:
http://www.regeringen.se/sb/d/9916/a/173519
Det är även Luftfartsdagen idag men den lät inte lika viktig som ovannämnda dag eller...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar