onsdag 13 augusti 2014

Jahaja...

Händer grejer hela tiden. Lauren Bacall går ur tiden, Robin Williams likaså. Alfred Hitchcock är född idag och så även Heike Makatsch, känd från Boktjuven jag tipsade om häromdan, den mysiga Love Actually som går att se hur många gånger som helst och min All time favorit Resident Evil.
Apropå film så såg jag Budapest hotell häromdan. Jäkla kul film, lite speciell men känns som ett måste.
Kolla in trailern och info här: http://www.imdb.com/title/tt2278388/?ref_=nv_sr_1 
Många bra skådisar och skönt gjord. Ralph Fiennes är oslagbar som Concierge.

Mer då? Jovisst tusan. Den absolut viktigaste; nåja, dagen är idag. De vänsterhäntas dag. Den instiftades 1992 för att uppmärksamma alla svårigheter vi vänsterhänta stöter på dagligen i samhället. Jäkla betungande måste jag tillstå, haha. En av få som har tagit tag i den biten ordentligt är allas vår vardagshjälte Ned Flanders som öppnade butiken The Leftorium. Trots en knagglig start så tror jag affärerna rullar på hyfsat för karln.
Kolla in butiken här: http://simpsons.wikia.com/wiki/Leftorium

Projektet då...? Jobbade några timmar igår med polarn Johan som är en klippa på mycket. Fick ju en ide häromdan så några timmar vid svarven så vart de klara, förutom lödningen men jag kan visa en liten teaser här, haha... Kolla bilden.

 Tja, det kan ni klura på...

1 kommentar: